ورود كاربران
اخبار سایت

صنعت بيمه بايد متناسب با ظرفيت‌هاي کشور رشد کند

صنعت بيمه بايد متناسب با ظرفيت‌هاي کشور رشد کند

 

تسهيل‌گري در ارائه خدمات بيمه‌اي و کاهش فرايند صدور بيمه‌نامه و پرداخت خسارت يکي از مهمترين مولفه‌هاي رشد صنعت بيمه به شمار مي‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني که در آيين گشايش شعبه صندوق تامين خسارتهاي بدني در استان زنجان سخن مي‌گفت با اعلام اين مطلب افزود: افزايش سطح ضريب نفوذ بيمه از شاخص هاي مهم توسعه کشور محسوب مي‌شود که اين امر با اتخاذ تمهيدات مناسب و تصميم سازي هوشمندانه قابل دسترس خواهد بود.
رئيس کل بيمه مرکزي از رشته بيمه شخص ثالث به عنوان ويترين افتخارآميز صنعت بيمه ياد کرد و اظهار داشت: شرکت هاي بيمه بايد در کنار توجه به اين مقوله، زمينه رشد رشته هاي ديگر بيمه اي در کشور را نيز با دقت و جديت دنبال کنند.
وي کاهش دغدغه‌هاي حاکميتي و بار تعهدات مالي دولت را از دلايل و مولفه هاي اصلي شکل گيري صنعت بيمه اعلام کرد و گفت: صنعت بيمه در ايام تحريم بخش مهمي از قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي خود را به نمايش در آورده که با توجه به حضور نيروهاي مبتکر و نوآور در اين زمينه، سطح انسجام ملي نيز بالاتر رفته است.
دکتر سليماني استان زنجان را به لحاظ صنعتي و کشاورزي داراي پتانسيل قابل توجهي توصيف کرد و گفت: خدمت به ملت بزرگ ايران به ظرافت‌هاي خاص نياز دارد و صنعت بيمه نيز در کنار تمامي مسئولان استاني اين فرصت ارزشمند را بيش از پيش غنيمت خواهد شمرد.
رئيس شوراي عالي بيمه در بخش ديگري از سخنان خود تمرکز صنعت بر رشته بيمه هاي زندگي را خواستار شد و تاکيد کرد: يکي از عوامل موثر در افزايش ضريب نفوذ بيمه رشد بيمه زندگي است چرا که بايد در کنار تبليغات مناسب يک نوع فرهنگ سازي موثر نيز در سطح جامعه نهادينه شود.
وي ساماندهي ? ميليون دستگاه موتورسيکلت فاقد بيمه نامه را يک وظيفه ملي توصيف کرد و افزود: پوشش بيمه بيش از ?? ميليون وسيله نقليه در کشور يک دستاورد بزرگ است و تکميل اين عملکرد با برنامه‌ريزي کلان و در بالاترين سطوح تصميم سازي در کشور امکان‌پذير خواهد بود.
وي در پايان از حذف بيمه نامه هاي فيزيکي در چارچوب شبکه فروش به عنوان يکي از خدمات موثر بيمه اي در خصوص کاهش تردد ها و همچنين سلامت نظام بيمه‌اي ياد کرد و گفت: ارائه خدمت بي منت، سريع و دقيق در راس سياست هاي بيمه اي است و همچنان در مسير تسهيل گري و سرعت بخشي خدمات بيمه اي تلاش خواهيم کرد.
شايان ذکر است در پايان اين نشست لوح هاي تقديري توسط رئيس کل بيمه مرکزي، مديرعامل صندوق تامين خسارتهاي بدني و دبيرکل سنديکاي بيمه‌گران ايران به مديران مرتبط با صنعت بيمه، شرکاي اجتماعي و فعالان مدني استان زنجان اهدا شد.

 



تاریخ انتشار 1399/03/27