ورود كاربران
اخبار سایت

رييس کل بيمه مرکزي: حذف فيزيکي بيمه نامه شخص ثالث براي رفاه مردم طراحي شده است

رييس کل بيمه مرکزي:

حذف فيزيکي بيمه نامه شخص ثالث براي رفاه مردم طراحي شده است

 
حذف فيزيکي بيمه نامه شخص ثالث براي رفاه مردم طراحي شده است

 

زمينه صد درصدي براي حذف فيزيکي بيمه نامه هاي شخص ثالث در صنعت بيمه فراهم شده و هيچگونه مشکلي در اين خصوص وجود ندارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني که در نشست خبري با حضور خبرنگاران ديداري و شنيداري سخن مي گفت با اعلام اين مطلب افزود: حرکت در بستر ديجيتال و حذف کاغذ از سياست هاي اصلي نظام به شمار مي رود که خوشبختانه صنعت بيمه با درک شرايط و تاکيد بر اصل شفافيت به اين عرصه ورود کرده است.
رييس کل بيمه مرکزي با بيان اين نکته که پس از اين، حضور بيمه گذاران در نمايندگي ها براي دريافت بيمه نامه هاي شخص ثالث هيچگونه الزامي وجود ندارد، تصريح کرد: اعتبار بيمه نامه منوط به صدور کد يکتا از سوي شرکت هاي بيمه است که اين کد ده رقمي در تمامي دستگاه هاي مرتبط نظير پليس راهنمايي و رانندگي قابل پيگيري و احراز است.
وي افزود: شرکت هاي بيمه موظفند در صورت درخواست بيمه گذاران براي دريافت بيمه نامه کاغذي يک نسخه چاپي نيز به آنان ارائه دهند هرچند ضرورتي در اين خصوص احساس نمي شود.
رييس شوراي عالي بيمه، تقويت شبکه فروش را از سياست هاي جدي بيمه مرکزي اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بخش اعظم بيمه نامه هاي خرد از سوي نمايندگي هاي بيمه صادر شده و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت هر چند اعتقاد داريم که نمايندگي ها بايد خود را به علم روز مجهز کنند تا از قافله صنعت بيمه جا نمانند.
وي تصريح کرد: فروش الکترونيکي بيمه نامه هاي شخص ثالث از طريق درگاه هاي الکترونيکي نمايندگان شبکه فروش صورت مي گيرد و به همين خاطر اميدواريم در آينده شبکه فروش صنعت بيمه و نمايندگي فروش توسعه بيشتري يابد.
دکتر سليماني خاطرنشان کرد: تلاش براي تقويت زيرساخت هاي الکترونيک، تامين تجهيزات، تکيه بر آموزش هاي تخصصي روز از جمله زمينه هاي تقويت شبکه فروش به شمار مي رود.
رييس کل بيمه مرکزي نگاه صنعت بيمه به مقولاتي نظير بهداشت عمومي، ترافيک، آلودگي محيط زيست، شفافيت در عملکرد و نظاير آن را از دلايل حذف نسخه فيزيکي بيمه نامه هاي شخص ثالث دانست و گفت: با تسهيل در امر بيمه گري و صدور آسان بيمه نامه شخص ثالث فرصتي در اختيار نمايندگي هاي بيمه قرار مي گيرد تا با تمرکز بر رشته هايي نظير بيمه هاي مسئوليت و بيمه هاي زندگي، بازارهاي بزرگتري را براي اين صنعت فراهم آورند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت حضور صنعت بيمه در بازارهاي مالي تاکيد کرد و گفت: بورس وبازار سرمايه در کنار بانک و بيمه، سه ضلع اصلي مثلث اقتصاد را شکل مي دهند و شرکت هاي بيمه نيز در راستاي شفافيت و سودآفريني و با توجه به قوانين و دستورالعمل ها، بخشي از اين بازار را در اختيار دارند.
وي ابراز اميدواري کرد فعاليت صنعت بيمه در بورس بر اساس قانون علاوه بر شفاف سازي مالي به جذب سود قابل قبول نيز منتهي شود.
دکتر غلامرضا سليماني در پايان اين نشست از رسانه هاي کشور خواست تا با تشريح جزييات قانون حذف بيمه نامه هاي کاغذي شخص ثالث در رفع ابهام و پاسخگويي به پرسش هاي مردم و شبکه فروش، کوشا باشند.
شايان ذکر است بر اساس تاکيد رييس کل بيمه مرکزي با احراز اصالت کد يکتا در سامانه سنهاب هيچ تفاوتي بين بيمه نامه هاي کاغذي و الکترونيکي وجود ندارد و بيمه گذاران مي توانند اطمينان داشته باشند که در صورت بروز حادثه هيچگونه مشکلي نخواهند داشت.

 



تاریخ انتشار 1399/03/19